Fabulous Followers

Sabtu, 31 Disember 2011

Mahasiswa UPSI dikejami oleh pihak polis

Berita terbaru yang diperolehi dari laman sosial twitter betul-betul mengejutkan..

Handphone mahasiswa dirampas oleh pihak polis dan mereka tidak dibenarkan rapat berdekatan balai polis Tanjung Malim..Roadblock diadakan sepanjang jalan untuk ke Balai Polis Tanjung Malim mengikut pernyataan peguam Chriskooi..

Bila soalan diajukan kepada polis berkaitan dengan keadaan mahasiswa yang ditahan mereka bersikap tidak memberi respon dan kasar..keadaan bertambah pilu bila mahasiswa yang bernama Saiful dan Syukri pergi untuk membuat laporan polis berkaitan kecederaan mereka tapi mereka ditarik secara keras dan ditahan tanpa sebab..

Ini boleh menyebabkan kredibiliti polis dipersoalkan-chriskooi..mengikut peguam tersebut dia masih hanya dapat menuggu documentation dan tidak dibenarkan berjumpa dan bertanya khabar tentang keadaan 9 mahasiswa yang ditahan polis..

Mengikut peguam nsurendrann "police are refusing to give me any info on status of arrested studentd,they even refuse info on condition of injured students" ini menyebabkan prosedur ini dipanggil prosedur hutan oleh peguam Chriskooi..

0 comments: