Fabulous Followers

Sabtu, 31 Disember 2011

Mahasiswa UPSI dikejami oleh pihak polis

Berita terbaru yang diperolehi dari laman sosial twitter betul-betul mengejutkan..

Handphone mahasiswa dirampas oleh pihak polis dan mereka tidak dibenarkan rapat berdekatan balai polis Tanjung Malim..Roadblock diadakan sepanjang jalan untuk ke Balai Polis Tanjung Malim mengikut pernyataan peguam Chriskooi..

Bila soalan diajukan kepada polis berkaitan dengan keadaan mahasiswa yang ditahan mereka bersikap tidak memberi respon dan kasar..keadaan bertambah pilu bila mahasiswa yang bernama Saiful dan Syukri pergi untuk membuat laporan polis berkaitan kecederaan mereka tapi mereka ditarik secara keras dan ditahan tanpa sebab..

Ini boleh menyebabkan kredibiliti polis dipersoalkan-chriskooi..mengikut peguam tersebut dia masih hanya dapat menuggu documentation dan tidak dibenarkan berjumpa dan bertanya khabar tentang keadaan 9 mahasiswa yang ditahan polis..

Mengikut peguam nsurendrann "police are refusing to give me any info on status of arrested studentd,they even refuse info on condition of injured students" ini menyebabkan prosedur ini dipanggil prosedur hutan oleh peguam Chriskooi..

Jumaat, 30 Disember 2011

Untuk dijual ( GAHARU ) ASLI

Ni ada promosi sikit dari aku,nak tempah gaharu bukannya mudah tambah-tambah lagi yang asli..

Minyak GAHARU ni dibuat khas untuk diri sendiri,tapi memandangkan kita mempunyai bauan wangi yang lain-lain bagi aku yang ni tak berapa nak sepadan..

Harga asal dia RM360.00 kalau dibeli dekat bukit bintang kuala lumpur..Minyak Gaharu ni dipakai oleh ahli korporat arab dan yahudi. ( Sebenarnya ni adalah wangian sunnah rasulullah s.a.w ).

Jadi untuk promosi kali ni saya memberi harga RM180.00..sebab saya hasilkan sendiri dan ni minyak pertama yang dihasilkan..kuantiti dia satu tola tapi isian separuh tola..ramai yang bertanya kenapa separuh,jawapan yang paling tepat adalah : dah memang banyak tu keluar dari 5kg kayu gaharu nak buat macam mana..

Produk-produk gaharu yang lain akan saya paparkan disini setelah melihat feedback yang diperolehi..

Untuk maklumat/pertanyaan bolehlah dengan suka hati secara rela menghubungi atau juga mengSMS ditalian : 0148202710/0179898865 panggilan harith..

Banyak lagi keluaran terbaru..

Marah itu apa?

Untuk kurangkan kemarahan kita, kita sediakanlah paku dan penukul. Kemudian pilihlah satu dinding sebagai tempat memaku. Apabila kita terasa mahu marah pada seseorang, tahan dahulu seboleh yang mungkin. Kemudian, kita pergi ke arah dinding tadi. Lepas itu, kita pakulah dinding tadi dengan sebatang paku. Pukullah sekuat-kuat hati kita untuk melepaskan kemarahan. Biar terbenam seluruh paku ke dalam dinding.
Setiap kali terasa mahu marah, pakulah dinding itu. Satu paku, satu kemarahan. Lama-kelamaan, kita akan dapat mengawal kemarahan kita itu. Apabila kita sudah dapat mengawal kemarahan kita, pergi semula ke arah dinding tadi.
Cuba kita cabut semua paku kemarahan kita itu. Selepas kita cabut, jangan lupa untuk tengok pada keadaan dinding. Pasti penuh dengan lubang-lubang, bukan?
OK.
Ambil masa sekejap, dan kita renunglah pada dinding yang berlubang itu. Apakah maksudnya?
Dinding itu ibarat hati orang-orang yang pernah kita marah. Paku itu adalah kemarahan kita. Satu paku, satu kemarahan. Apabila kita marah, paku kemarahan itu akan menusuk hati seseorang. Memang sakit dan sungguh berbisa. Lepas kita marah, mungkin kita akan rasa menyesal. Lalu kita pergi meminta maaf dan cuba untuk mencabut semula paku-paku kemarahan tadi.
Tetapi, walaupun paku tadi sudah dicabut, kesannya tetap ada.
Hati telah terguris dan kekal berparut di hati.
Ingat kembali pada dinding, paku dan penukul setiap kali kita mahu marah. Saya juga sentiasa merenungnya. Hati-hati yang sudah terguris, maafkanlah diri ini.

Khamis, 29 Disember 2011

Azam 2012

Sempena tahun baru ni aku rasa azam tahun-tahun lepas kenala forward ke tahun ni..janji-janji lepas dulu pun tak tertunai..

Bila masuk je tahun baru ni rasa semangat dia lain sikitla..nak aja buat azam baru,bila fikir-fikir balik kenala sambung impian-impian yang tertangguh dulu..

Untuk tahun lepas list dia lebih kurang macam ni la

1. Kerja untuk tampung keluarga.
2. Menanam sifat kebaikan ( satu je dapat.hahah.solat kat masjid ).
3. Cari 25k..xde pon..tahun ni insyaAllah..

So,kpada polower pon harap korang pon forwardla azam tahun-tahun lepas kepada tahun baru ni,bukan apa aku percaya hanya 1/10 je yang betul-betul berjaya lakukannya..bukan senang..hahahah

Actually aku berazam lama dah untuk tahun-tahun ni,tp dalam tahun islam la.."̮ ƗƗɐƗƗɐƗƗɐ "̮..selamat mencuba dan maju jaya..

Rabu, 28 Disember 2011

Perubatan tradisional

Bekam merupakan salah satu daripada usaha masyarakat tradisional untuk mencegah dan merubat pada zaman dulu-dulu..bekam bertujuan untuk mengeluarkan darah-darah yg berada diluar urat dan merupakan darah lama yang kotor..pada zaman sekarang ianya mempunyai bermacam kaedah seperti kaedah membakar,mencucuk dan men'siat' kulit luaran secara tidak menyakitkan.bekam mempunyai faedah-faedahnya tersendiri mengikut tempat dibekam.

Waktu berbekam :

Seelok-eloknya waktu pagi sebelum makan dan mandi..kerana badan masih belum aktif..


Hari berbekam :

Tidak dinyatakan secara jelas tidak kira islamik atau konvensional tetapi mengikut perubatan islam hari rabu merupakan cuti berbekam..

Seelok-eloknya bekam dibuat pada 17hb bulan islam dan jatuh pada hari selasa..tidak silap saya baru sahaja untuk tahun 1433h.ianya hanya sekali setahun dan dalam jaminan nabi s.a.w.

Ahad, 31 Julai 2011

Ciri-ciri Pengikut Mahdi

SEBAHAGIAN DARIPADA PENGIKUT-PENGIKUT MUDA IMAM MAHDI (A.S.) AKAN MENJAUHKAN DAN MEMISAHKAN DIRI DARIPADA KELUARGA-KELUARGA MEREKA YANG TERPERANGKAP DALAM TIPU DAYA DAJJAL AKIBAT DARIPADA TEKANAN DAN ANCAMAN YANG MENIMPA KE ATAS MEREKA

Sepanjang lembaran sejarah, para pemuda yang beriman yang telah memilih jalan yang benar yang telah disampaikan oleh Nabi-Nabi yang telah diutuskan sebagai rahmat daripada Allah, yang telah membantu mereka dan beriman dengan Kitab-Kitab yang diturunkan oleh Allah, sering kali ditimpa pelbagai tekanan daripada orang-orang sekeliling mereka, terutamanya keluarga-keluarga mereka. Para pemuda ini akan mencintai Hazrat Mahdi (a.s) dengan sepenuh hati, yang kedatangannya di Akhir Masa diharapkan dengan rasa yang penuh gembira. Mereka akan mempercayai Imam Mahdi (a.s.) sebenar-benarnya sebagai seorang utusan suci yang diturunkan oleh Allah dan mereka akan hidup berdasarkan nilai-nilai moral al-Qur’an bersama mereka.

Para pemuda ini akan menerima pelbagai jenis ujian yang pernah menimpa orang-orang Islam yang lain sepanjang lembaran sejarah, seperti mana yang disebutkan dalam ayat ini: Apakah kamu mengira bahwa kamu akan masuk syurga, padahal belum datang kepadamu (cubaan) sebagaimana halnya orang-orang terdahulu sebelum kamu? (Al-Baqarah: 214). Maka oleh kerana itu, terdapat persamaan antara contoh-contoh yang disebut dalam al-Qur’an dan perkara-perkara yang menimpa sesetengah pengikut Hazrat Imam Mahdi (a.s.)

TELAH DIRIWAYATKAN DALAM SEBUAH HADITH BAHAWA PARA PENGIKUT IMAM MAHDI (A.S.) AKAN TIDAK MEMPUNYAI KAWAN SELAIN ANTARA MEREKA, SEHINGGAKAN JIKA MEREKA SESAT, TIDAK AKAN ADA SIAPA MENCARI MEREKA. INI MENUNJUKKAN PANDANGAN NEGATIF MASYARAKAT YANG TINGGAL BERSAMA MEREKA, KELUARGA MEREKA, DAN SAUDARA MEREKA TERHADAP MEREKA:

Dia berkata: Carilah mereka di penghujung dunia. Kehidupan mereka adalah sederhana, rumah mereka di belakang mereka, jika mereka hadir mereka tidak akan dikenali, JIKA MEREKA SESAT JALAN, TIDAK ADA SESIAPA YANG AKAN MENCARI MEREKA, JIKA MEREKA SAKIT TIDAK ADA SIAPA AKAN MELAWAT MEREKA, jika mereka ingin berkahwin, tidak ada siapa akan menerima lamaran mereka. SEKIRANYA MEREKA MATI, TIDAK ADA SIAPA YANG AKAN HADIR PENGEBUMIAN MEREKA. Mereka berkongsi harta benda mereka sama rata antara mereka dan melawat kubur masing-masing; impian mereka adalah sama, walaupun mereka tinggal di bandar yang berlainan.
(Sheikh Muhammad bin Ibrahim Nomani, al-Ghaybah al-Nomani, p. 23).

HADITH MENUNJUKKAN BAHAWA PARA PENOLONG HAZRAT MAHDI (A.S.) SEDIKIT BILANGANNYA SEPERTI PARA PENGIKUT NABI MUSA (A.S.) DAN PEMUDA AL-KAHFI.

Hukaym Ibn S’ad berkata: Saya mendengar panglima mereka yang beriman Ali (r.a) berkata: MASYARAKAT QAIM [HAZRAT MAHDI (A.S.)] ADALAH MUDA, DAN TIADA YANG TUA ANTARA MEREKA. Bilangan mereka sedikit seperti kohl di mata atau garam dalam makanan. Dan garam adalah sesuatu yang paling kecil dalam makanan.
(Sheikh Muhammad bin Ibrahim Nomani, al-Ghaybah al-Nomani, p. 374).

Hadith-hadith lain menunjukkan akan terdapat orang muda (orang muda di sini bukan bermaksud belia 30 tahun yang sudah menginginkan status quo dan sesuatu yang ‘praktikal’ untuk memuaskan keluarga, anak-anak dan isteri ‘tercinta’. Ini kerana seperti yang tersebut di atas, sekiranya mereka ingin melamar seseorang, maka lamarannya akan ditolak, menunjukkan mereka muda remaja bukan ‘remaja’ tua – pendapat malakian) yang akan berada di sekeliling Hazrat Mahdi (a.s.):

Hazrat Mahdi (a.s.) adalah SEORANG YANG MUDA daripada Ahl al-Bayt (daripada keturunanku (Rasulullah)). GOLONGAN TUA DI ANTARA KAMU TIDAK AKAN MENEMUINYA, TETAPI GOLONGAN MUDA AKAN BERHARAP UNTUK MENEMUINYA. Allah akan melakukan sebagaimana yang dikehendaki-Nya.
(Al-Burhan fi Alamat al-Mahdi Akhir Zaman, p. 23)

Bendera Imam Mahdi akan dipegang oleh seorang ORANG MUDA yang KECIL dengan janggut yang sedikit dan berwarna kuning. (Janggut yang sedikit dan berwarna kuning menunjukkan dia sangat muda, bukan berjanggut putih yang menunjukkan usia yang sudah lanjut – pendapat malakian).
(Al-Qawl al-Mukhtasar, fi ‘Alamat al-Mahdi al-Muntazar, p. 51)

Pemegang bendera beliau (Hazrat Mahdi a.s.) AKAN MERUPAKAN SEORANG YANG MUDA daripada keturunan Tamimi daripada Timur.
(Al-Qawl al-Mukhtasar , fi ‘Alamat al-Mahdi al-Muntazar, p. 26).

DI DALAM AL-QUR’AN, ALLAH MERUJUK KEPADA ORANG ISLAM YANG MENINGGALKAN KELUARGA-KELUARGA MEREKA ATAU MASYARAKAT YANG TINGGAL BERSAMA MEREKA KERANA TEKANAN DAN PENINDASAN YANG DIHADAPI MEREKA, SEPERTI:

(Ingatlah) tatkala para pemuda itu mencari tempat berlindung ke dalam gua, lalu mereka berdoa: “Wahai Tuhan kami, berikanlah rahmat kepada kami dari sisi-Mu dan sempurnakanlah bagi kami petunjuk yang lurus dalam urusan kami (ini).” (Surah al-Kahfi: 10)

Dan janganlah sekali-kali menceritakan halmu kepada seorangpun. Sesungguhnya jika mereka dapat mengetahui tempatmu, nescaya mereka akan melempar kamu dengan batu, atau memaksamu kembali kepada agama mereka, dan jika demikian nescaya kamu tidak akan beruntung selama lamanya.” (Surah al-Kahfi, 19-20).

ORANG MUDA YANG BERIMAN DENGAN NABI MUSA (A.S.):

Maka tidaklah ada yang beriman kepada Nabi Musa melainkan sebilangan kecil dari keturunan kaumnya, itupun dengan keadaan takut kepada Firaun dan ketua-ketua kaum mereka menyeksa mereka; kerana sesungguhnya Firaun bermaharajalela di bumi, dan sebenarnya ia dari orang-orang yang melampaui batas. (Surah Yunus: 83).

NABI IBRAHIM (A.S) YANG MEMISAHKAN DIRINYA DARIPADA BAPANYA:

(Bapanya) menjawab: "Patutkah engkau bencikan tuhan-tuhanku, wahai Ibrahim? Demi sesungguhnya jika engkau tidak berhenti daripada menyeru dan menasihati daku sudah tentu aku akan meluntarmu dengan batu; dan (ingatlah lebih baik) engkau tinggalkan daku sepanjang masa".
Nabi Ibrahim berkata: " Selamat tinggalah ayah; aku akan memohon kepada Tuhanku mengampuni dosamu; sesungguhnya Ia sentiasa melimpahkan kemurahan ihsanNya kepadaku.
Dan aku akan membawa diri meninggalkan kamu semua serta apa yang kamu sembah yang lain dari Allah; dan aku akan beribadat kepada Tuhanku dengan ikhlas; mudah-mudahan aku dengan ibadatku kepada Tuhanku itu tidak menjadi hampa (dan derhaka seperti kamu)". (Maryam, 46-48).

Dan bukanlah istighfar Nabi Ibrahim bagi bapanya (dibuat) melainkan kerana adanya janji yang dijanjikan kepadanya; dan apabila ternyata kepada Nabi Ibrahim bahawa bapanya musuh bagi Allah, ia pun berlepas diri daripadanya. Sesungguhnya Nabi Ibrahim itu lembut hati lagi penyabar.(Al-Tawba: 114).

NABI NUH (A.S.) MENGASINGKAN DIRI DARIPADA ANAKNYA:

Dan Nuh berseru kepada Tuhannya sambil berkata: “Ya Tuhanku, sesungguhnya anakku termasuk keluargaku, dan sesungguhnya janji Engkau itulah yang benar. Dan Engkau adalah Hakim yang seadil-adilnya.”
Allah berfirman: "Wahai Nuh! Sesungguhnya anakmu itu bukanlah dari keluargamu (kerana ia telah terputus hubungan denganmu disebabkan kekufurannya); sesungguhnya bawaannya bukanlah amal yang soleh, maka janganlah engkau memohon kepadaKu sesuatu yang engkau tidak mempunyai pengetahuan mengenainya. Sebenarnya Aku melarangmu dari menjadi orang yang jahil". (Hud: 45-46)

NABI NUH (A.S.) DAN LUT (A.S.) MENGASINGKAN DIRI MEREKA DARIPADA ISTERI-ISTERI MEREKA:

Allah membuat isteri Nuh dan isteri Luth sebagai perumpamaan bagi orang-orang kafir. Keduanya berada di bawah pengawasan dua orang hamba yang saleh di antara hamba-hamba Kami; lalu kedua isteri itu berkhianat kepada suaminya (masing-masing), maka suaminya itu tiada dapat membantu mereka sedikitpun dari (siksa) Allah; dan dikatakan (kepada keduanya): “Masuklah ke dalam jahannam bersama orang-orang yang masuk (jahannam).” (Al-Tahrim: 10)

Sebagaimana yang kita lihat pada ayat-ayat al-Qur’an di atas, sekiranya orang-orang yang beriman dengan Allah dan ingin hidup dalam keredhaanNya, akan menerima tekanan dan penindasan daripada keluarga mereka dan masyarakat di sekeliling mereka, dan mereka akan meninggalkan keluarga dan masyarakat dan hidup berdasarkan nilai moral dalam Islam, dalam keadaan aman dan selamat dengan orang beriman yang lain. Allah memuji sifat ini dalam al-Qur’an.

SEBAHAGIAN SAHABAT NABI DI ZAMAN NABI KITA MUHAMMAD (S.A.W.) DITIMPA TEKANAN YANG BERAT DARIPADA KELUARGA MEREKA , DIPENJARA DAN DIZALIMI, SEMATA-MATA KERANA BERIMAN KEPADA ALLAH DAN HIDUP BERDASARKAN NILAI MORAL AL-QUR’AN:

Ummu Gulthum Bin Ukda terpaksa hidup bersama penyembah berhala di Mekah selama tujuh tahun kerana tekanan keluarganya. Sejak dia berbai’ah dengan Rasulullah, dia, seperti orang Islam yang lain menerima pelbagai kezaliman dan tekanan. Dia terdedah kepada tekanan dan kezaliman terutama daripada ayahnya dan penyembah berhala yang lain agar dia meninggalkan nilai moral Islam. Walau bagaimanapun, dia merupakan contoh kepada orang Islam yang lain DENGAN MENINGGALKAN KELUARGANYA DAN PERGI BERHIJRAH SEORANG DIRI.

Mus’ab Ibn Umayr (r.a.) tetap mengunjungi Rasulullah secara rahsia, menyembunyikan keimanannya daripada keluarga dan rakan-rakannya. Tatkala keluarganya mengetahui dia secara rahsia menunaikan solat, beliau ditahan dan dipenjarakan oleh saudara-maranya sendiri, dan apabila terbuka peluang untuk berhijrah ke Ethiopia, DIA MENINGGALKAN KELUARGANYA DAN BERHIJRAH KE ETHIOPIA dengan kumpulan utama agar dapat hidup berdasarkan nilai moral Islam.

Hazrat Salama merupakan sahabat Nabi yang telah lama menerima perlakuan buruk daripada keluarganya kerana beriman kepada Allah. Walaupun beliau abangnya Harith beriman dan mengikuti Rasulullah (S.A.W), adik-beradiknya yang lain, Abu Jahl, As dan Khalid tidak menerima nilai moral agama yang diturukan oleh Allah dan menjadi musuh kepada terhadap adaik-beradiknya yang beriman. Salama diseksa dalam jangka masa yang lama oleh mereka yang dekat dengannya. Oleh kerana adik-beradiknya mencuba sedaya upaya untuk memaksa Salama meninggalkan nilai moral Islam, DIA BERHIJRAH KE ETHIOPIA AGAR DAPAT MENYELAMATKAN HIDUPNYA DAN DAPAT HIDUP MENGAMALKAN NILAI MORAL ISLAM SECARA BEBAS.

JELAS BAHAWA DALAM HADITH NABI MUHAMMAD (S.A.W) BAHAWA RAKAN-RAKAN DAN SAUDARA-MARA SEBAHAGIAN ORANG MUDA YANG BERSAMA HAZRAT MAHDI (A.S.) DI PENGHUJUNG MASA, DI TATKALA KEROSAKAN YANG DISEBABKAN OLEH DAJJAL SAMPAI KE KEMUNCAKNYA, MEREKA (SAUDARA-MARA ORANG MUDA PENGIKUT HAZRAT MAHDI) AKAN MEMUJUK MEREKA UNTUK MENGIKUT JALAN DAJJAL.

Adalah jelas bahawa sebahagian pengikut Hazrat Mahdi (a.s.) yang menerima tekanan akan bersikap sama terhadap orang-orang beriman yang lain:

Sebahagian kerosakan yang dibawa oleh Dajjal ialah ia akan berkata kepada seorang Badwi: “Adakah kamu akan percaya bahawa saya adalah Tuhanmu sekiranya saya menghidupkan kembali ibu dan ayahmu? Badwi itu berkata: “Ya.” Dua syaitan akan menjelma menyerupai rupa paras ibu dan ayahnya dan akan berkata: “WAHAI ANAKKU, IKUTILAH DIA. SESUNGGUHNYA DIA ADALAH TUHANMU.” (Hadith riwayat al-Tirmidhi.)

DALAM AL-QUR’AN, ALLAH MEMERINTAHKAN MANUSIA AGAR TIDAK BERSAMA TETAPI MENINGGALKAN MEREKA YANG INGIN MEMESONGKAN MEREKA DARIPADA JALANNYA, WALAUPUN MEREKA ITU ADALAH IBU, AYAH, ANAK-ANAK DAN ADIK-BERADIK.

Dan Kami wajibkan manusia (berbuat) kebaikan kepada dua orang ibu- bapaknya. Dan jika keduanya memaksamu untuk mempersekutukan Aku dengan sesuatu yang tidak ada pengetahuanmu tentang itu, maka janganlah kamu mengikuti keduanya. Hanya kepada-Ku-lah kembalimu, lalu Aku khabarkan kepadamu apa yang telah kamu kerjakan. (Al-Ankabut:8)

Hai orang-orang beriman, janganlah kamu jadikan bapa-bapa dan saudara-saudaramu menjadi wali(mu), jika mereka lebih mengutamakan kekafiran atas keimanan dan siapa di antara kamu yang menjadikan mereka wali, maka mereka itulah orang-orang yang zalim. (Al-Taubah: 23)

Hai orang-orang mukmin, sesungguhnya di antara isteri-isterimu dan anak-anakmu ada yang menjadi musuh bagimu maka berhati-hatilah kamu terhadap mereka dan jika kamu memaafkan dan tidak memarahi serta mengampuni (mereka) maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. (Al-Taghabun: 14)

Kamu tak akan mendapati kaum yang beriman pada Allah dan hari akhirat, saling berkasih-sayang dengan orang-orang yang menentang Allah dan Rasul-Nya, sekalipun orang-orang itu bapa-bapa, atau anak-anak atau saudara-saudara ataupun keluarga mereka. (Al-Mujadalah: 22)

Sebagaimana yang dapat dilihat daripada ayat-ayat al-Qur’an dan hadith-hadith tersebut, SEBAHAGIAN ORANG MUDA YANG HIDUP DI ZAMAN HAZRAT MAHDI (A.S.) DAN MENGIKUTI PETUNJUK YANG BERGUNA INI UNTUK KESELAMATAN, akan menderita daripada perlakuan keluarga mereka, yang berada di bawah kawalan Dajjal, sebagaimana yang menimpa orang yang beriman di masa lalu, mereka (orang muda ini) akan memilih untuk “MENINGGALKAN DAN MEMISAHKAN DIRI” seperti yang diwahyukan Allah dalam al-Qur’an.


Allahua'lam..

Sumber: Harun Yahya

PESANAN

Kepada remaja-remaja sekalian, yang masih muda, 16, 17 tahun, ini adalah untuk anda. Ketika ini, kita sering mendengar di sana sini tentang keruntuhan akhlak remaja. Tetapi seperti yang diterangkan di atas, golongan seperti andalah yang akan mendokong kebenaran bersama Imam Mahdi a.s.

Ketika ibu bapa golongan remaja ini akan menghalang golongan remaja ini daripada mengikuti Imam Mahdi a.s. dan menyuruh golongan remaja ini agar lebih mementingkan ‘masa depan’ dan ‘kamu jangan memberontak’, ‘kamu darah muda’ ‘ibu yang sudah 30 tahun ini lebih makan garam dari kamu’ dan sebagainya, golongan remaja ini akan meninggalkan keluarga mereka untuk berjuang bersama Imam Mahdi, sebagaimana golongan muda di zaman Nabi Muhammad s.a.w. dan golongan muda di zaman Nabi yang sebelumnya.

Pencarian kebenaran tidaklah menyebabkan anda memasuki lubang biawak seperti mana sesetengah golongan virtuous Elite yang thiqah mahupun yang casual. Pencarian kebenaran kadang kala menyebabkan anda berasa bersendirian, bukan kerana berasa diri anda terlalu sempurna, tetapi berasa letih melihat mereka golongan Virtuas Elite yang thiqah dan casual bergaduh kerana dedak ayam dan bertih jagung.

Ada di antara mereka mengatakan mereka mengikut Sunnah tetapi mereka buta tentang bid’ahnya mengisytiharkan perang terhadap khilafah yang memerintah umat Islam sebagaimana berlakunya terhadap Khalifah Uthmaniyyah. Mereka tidak nampak bid’ah menjalinkan hubungan diplomatik ‘give and take’ sebagaimana hubungan Saudi-Wahhabi dengan British dan sekarang sebagai client-state dengan Amerika. Ini merupakan kecurangan yang besar kepada umat Islam.

Kedua, golongan yang mengaku sebagai pengikut golongan yang ingin melakukan penyucian hati dan tariqat, tetapi mereka turut serta dalam perkelahian dedak ayam dan bertih jagung yang sudah didebatkan beberapa lama dengan mereka yang mengaku sebagai pengikut Sunnah. Jika Imam Ghazali masih hidup, beliau pasti akan menggeleng kepala, kerana beliau dahulu pun berasa terasing di ketika mana masyarakat ketika itu lebih suka bergaduh kerana hal-hal bertih jagung.

Ketiga, sesetengah daripada golongan yang sering mengatakan ‘usaha atas iman’ tetapi ada di antaranya menutupkan telinga mata dan telinga mereka tentang keperitan umat Islam yang menderita kerana tipu daya dunia dan musuh Islam. Dalam diri mereka tiada langsung semangat activisme. Ketika keluar berdakwah, mereka memakai pakaian Sunnah dan sederhana, tetapi di rumah mereka berderet kereta-kereta mewah yang kebanyakannya di beli secara riba’ dan backdoor riba’.

Kepada golongan muda, anda yang berusia 17, dan 18 tahun yang masih tidak mempunyai status quo dan masih bebas merdeka, pencarian anda dalam kebenaran bukanlah perlu berakhir anda memasuki lubang-lubang biawak golongan-golongan ini yang ingin mengekalkan status quo masing-masing dan kekal dalam kumpulan masing-masing dan berasa gembira berada di dalam kandang masing-masing.

Kadang kala pencarian anda dalam kebenaran menyebabkan diri anda terasing, seperti mana yang dilalui Nabi Isa a.s., Nabi Musa a.s., Nabi Ibrahim a.s, dan Nabi Muhammad s.a.w. dan pengikutnya. Malah di luar dunia Islam, kalau anda membaca sejarah Buddha, beliau juga keluar dan terpaksa melalui hidup yang terasing.

Maka bebaskan diri anda golongan muda daripada tipu daya dunia dan kembali kepadaNya walaupun sebanyak mana dosa yang anda lakukan dan berusaha meninggalkannya selama-lamanya.

Sumber: Bestweh.org (hasil tulisan : 'Penunggu')

Selasa, 19 Julai 2011

On Treason






a video ( cicero on treason ) from patrick W aka Snordelhans, whick takes a speech or an address by Cicero 58 B.C and relates it to our time..enjoy and take insight!~

Isnin, 6 Jun 2011

Slavery by Consent Pt.1 (Pembukaan) - Malay Sub




Dokumentari bersiri hebat terbitan Bushwack productions daripada Wakeup Project ini bukan saja satu usaha untuk mendedahkan penipuan yang sedang berlaku pada masa lalu dan kini seperti kebanyakan dokumentari yang telah ditayangkan sebelum ini, malah siri ini cuba untuk mendedahkan komponen-komponen utama yang mungkin akan memberi kekuatan kepada kita supaya mampu dapatkan kembali kawalan, kebebasan, hak-hak, dan maruah kita hanya dengan menggunakan perkiraan yang kita selalu gunakan dalam kehidupan seharian kita, bukan hanya dengan membiarkan saja orang-orang tertentu membuat keputusan untuk kita semua.

NWO (Pemerintahan Baru Dunia) ini bukan saja akan didedahkan, malah akan cuba dibongkar. Bagi mereka yang hanya tahu mengeluh berkenaan sistem ini tetapi menolak untuk mendidik diri mereka sendiri supaya mereka dapat berdiri untuk diri sendiri dan juga orang lain, hanya akan mengukuhkan lagi sistem yang mereka cuba patahkan ini.

Siri Slavery by Consent (Perhambaan yang Dipersetujui) ini telah diterbitkan dan disunting sendiri oleh Bushwack, Bushwack Productions daripada Wakeup Project.

Semoga anda semua dapat menonton dan fahami mesej siri ini, dan yang paling penting anda SEBARKANLAH mesej tersebut demi kebaikan kita semua.

Semoga kita dicucuri rahmat daripada Allah SWT.

Jumaat, 3 Jun 2011

Solomon's Temple Part2 (Kalendar) - Malay Sub



ni permulaan..

Solomon's Temple Part1 (Pengenalan) - Malay Sub




sokongan untuk wake up project..dokumentari baru yg bernada baru dari produser..selamat menyaksikan..

Khamis, 26 Mei 2011

Documentary - Moon Landing Hoax - Conspiracy Theory - part (1)




satu dokumentari mengenai penipuan pendaratan di bulan yang diuar-uarkan oleh america..bukan sekadar untuk menghukum..gunakan segala bukti untuk membetulkan pendirian anda..

Zeitgeist - The Movie: Federal Reserve (Part 1 of 5)




satu dokumentari mengenai 'monettary system' yg di unjurkan oleh seorang sahabat aku..mengenai manipulate duit oleh yahudi dan perancangan jahat serta cara mereka mewujudkan satu penubuhan federal reserve..tribute untuk manusia segala-galanya adalah duit..matawang..selamat melayari lagi satu pendedahan yang di eksklusifkan zeitgeist sendiri..

Rabu, 25 Mei 2011

malas hati ini~

selamat untuk semua..sejenak berlari pantas otakku menafsirkan ketegasan tajuk diatas..bunyinya agak pasif tapi ia bersarung ketegasan..sedikit luahan dasar hati yang berkelana kerana menagih sebukit cinta daripada seorang wanita yang ber'hidup'kan mimpi di 'siang' hari..kerana dirinya,diri yang lain menderita.engkau wanita tidaklah berupaya tetapi mampu membuatkan dunia si penangguh lumpuh dari ideologinya..

adakalanya datang waktu untuk memerah ketangkasan berbahasa adunan guru bahasa melayu dan inggerisku..pastiku manfaatkan untuk menceritakan segalanya edisi fikiranku..

rentetan banyak peristiwa dan perjalanan pengalaman bersama si wanita itu aku mempunyai pengalaman tentang dunia..tapi hilang dasar kehidupanku..oh,apakah aku hilang identiti asalku?..kembali pada Penguasa segala penguasa membuatkan 'mereka' si penangguh bertahan dari hasutan romantiscm syaitan..

dia 'seekor manusia' dan 'seorang syaitan' tidak dilabelkan melainkan kerana telah memenuhi kriteria tersebut.galau si penangguh tidak berupaya untuk menahan galakan 'seekor dia'..andai ku punya kuasa.penghujung nyawamu tetap di mata lirikanku.

nukilkan sedikit tentang diri ini wahai wanita..untuk tatapan dan senyuman si penangguh..diri ini bagaikan mempunyai jasad tidak berhati..sampai bila akan bertahan tidak pasti..

ceritera antara penangguh dan si wanita

Khamis, 10 Mac 2011

oh jumu'ah.. welcome~

There are many Prophetic hadiths reflecting on virtues of reciting surat Al-Kahf during the day and night of Friday. To state just a few of those hadiths, i would like to cite for you the following:

Abu Sa`id A-Khudri (may Allah be pleased with him) said: “Whoever reads surat Al-Kahf on the night of Friday, will have a light that will stretch between him and the Ancient House (i.e., the Ka`bah).” (Reported by Al-Darimi)

The Prophet (peace and blessings be upon him) is reported to have said: “Whoever reads surat Al-Kahf on the day of Friday, will have a light that will shine from him from one Friday to the next.” (Reported by Al-Hakim)

Ibn umar (may Allah be pleased with him) quoted the Prophet (peace and blessings be upon him) as saying: “Whoever reads surat Al-Kahf on the day of Jumu`ah (Friday), a light will shine for him from beneath his feet to the clouds of the sky, which will shine for him on the Day of Resurrection, and he will be forgiven (his sins) between the two Fridays.”

Hence, one may read surat
Al-Kahf during the night or the day of Jumu`ah. The night of Jumu`ah starts from sunset on Thursday, and the day of Jumu`ah ends at sunset. Therefore the time for reading this surah extends from sunset on Thursday to sunset on Friday.

Imam Al-Mannawi quotes
Al-Hafiz ibn Hajar as saying in his book Al-Amali: “In some narrations, it is said that ‘the day of Jumu`ah’, and in some others it said that ‘the night of Jumu’ah’. They may be reconciled by saying that what is meant is the day which includes the night and vice versa.” (Fayd al-Qadir, 6/199)

Imam Al-Mannawi also says: “It is recommended to read surat
Al-Kahf during the day or night of Jumu`ah, as Imam Ash-Shafi`i (may Allah have mercy on him) stated.” (Fayd al-Qadir, 6/199)”

Rabu, 9 Mac 2011

gog and magog~

"woe to the Arabs because of evil that has come near.
today a hole has been made in the wall of gog and magog as large as this."

-prophet muhammad (pbuh)
sahih bukhari book56,hadith #797

my quotes

knowledge is power..

unite in believing..

the quiter you become,the more you can hear..

tolerance..

i pray for a better world,one worthy of the human race as a whole,where love,peace,and understanding rule our affairs..

dulu²..ada teringt cerita ni~


hai..

semasa dalam perjalanan ke tempat menyantap makanan bersams rakan-rakan yang tersayang dan seperjuangan.maka timbullah satu cetusan idea ( bukan idea pon,teringat aje.. ) kisah lama² yg slalu org tua jadikan sbgi peneman tidur..sekarang ni dah ubh dah bersempena kehadiran program math and science in english..diberi nama bed time story..kisah ni aku buatkan kenangan utk diriku yg sentiasa merindui ayah yg suka bercerita..

al-kisah..

Tersebutlah kisah nun jauh di pedalaman, tinggalnya seorang pemotong kayu yang tua dan miskin. Adapun kemampuannya hanyalah mencari rezeki dengan menebang pokok yang sederhana besarnya untuk dijual sebagai kayu api. Hanya isterinyalah peneman hidup saban hari tanpa dikurniakan anak.

Dijadikan cerita, takdirnya pada suatu pagi.......

Pergilah si tua tersebut jauh ke hutan untuk menebang pokok untuk dibuat kayu api. Tidak seperti kebiasaannya, kali ini si isteri tidak dapat menemani si suami kerana sakit.

Maka ke hutanlah si tua seorangan awal pagi sebelum terbit mentari untuk mencari kayu api. Seharianlah si tua menebang pokok dengan kapak besinya yang telah uzur seuzur usianya.... Sehinggalah kepenatan tidak jua dia berhenti.....

Tiba-tiba... genggamannya semakin lemah lalu terlepas kapak kesayangan dari tangannya lalu tercebur kedalam sungai yg dalam. Menangis sayulah si tua kerana kehilangan kapak yang menjadi punca rezeki... hendak terjun mencari takut disambar arus... meratap lah ia mengenangkan nasib...

Maka...bersimpatilah pari-pari dilangit melihat kegundahan si tua tersebut.... lalu turunlah ia bertanya... "wahai orang tua... kenapa bersedih hati"...

Dengan nada perasaan takut dan terkejut diperamati benar-benar, maka tahulah dia si pari-pari telah turun kebumi menyapakan....lalu diceritakan apa yang berlaku...

"Baiklah..akan kubantu mencari kapak engkau yang tenggelam"... lalu dengan serta merta terjunlah si pari-pari ke dalam sungai.... selang beberapa minit timbul lah kembali si paripari sambil mebawa kapak emas lalu dihulur kepada situa.... Dengan sedih jawab situa "..bukan..ini bukan kepunyaan hamba...tidak mampu hamba memiliki kapak emas ini"....

Lalu terjunlah sekali lagi si pari-pari ke dalam sungai dan timbul kembali bersama kapak perak. Tidak jua mengaku si tua kerana itu bukan kapak miliknya. Sekali lagi si pari-pari terjun lalu membawa pula kapak gangsa. Tidak juga si tua itu menerimanya sehinggalah si pari-pari membawakannya kapak besi yang uzur.

Maka apabila terpandang akan kapak itu...giranglah hatinya kerana itulah kapak miliknya. Lalu si pari-pari menyerahkan kapak tersebut kepada si tua. Sebagai balasan kejujuranya kapak emas, perak dan gangsa turut dihadiahkan.

Pulanglah si tua dengan hati yang gembira. Sesampainya ke rumah lalu diceritakan kepada isterinya apa yang berlaku. Si isteri turut bergembira dengan kejujuran suaminya.

Keesokan harinya isteri si tua itupun sihat...


sekian

macam tulis laporan je.hahah..nasihat atau moral dlm ceta ni..jgnla tamak n selalu la berjujur..
hahah..wt slap ckit..nnti ada yg komen..ok..

no surprises..


A heart that's full up like a landfill
A job that slowly kills you
Bruises that won't heal

You look so tired and unhappy
Bring down the government
They don't, they don't speak for us
I'll take a quiet life
A handshake of carbon monoxide

No alarms and no surprises
No alarms and no surprises
No alarms and no surprises
Silent, silent

This is my final fit, my final bellyache with

No alarms and no surprises
No alarms and no surprises
No alarms and no surprises please

Such a pretty house, such a pretty garden

No alarms and no surprises (let me out of here)
No alarms and no surprises (let me out of here)
No alarms and no surprises please (let me out of here)


hahah..teringtkan member aku hafidzudin helmy~~

Selasa, 8 Mac 2011

sedikit cerita..


hehehe..macam² cerita la sekiranya nk cerita..saje nk wat saspen sape² yg nk bca blog aku ni..padan muka korang..hahah..

cerita nya begini..

jalan cerita ini diambil sempena nama seorang rakan yg skrng diharap sudah insaf..

Kerana sudah berasa insaf, Rizal pergi kesebuah surau untuk mendengar ceramah agama.
Ketika tabung derma di edarkan, dia dengan segera membuka dompetnya dan memasukkan RM2 ke dalam tabung derma itu.

Tiba-tiba, sorang pak cik yang duduk di belakangnya menepuk bahunya dan memberikannya duit sebanyak RM200 kepada Rizal. Rizal tersenyum. Dia mengambil duit itu dan memasukkan kedalam tabung derma itu juga. Rizal menoleh dan berasa kagum dengan kemurahan hati pak cik tu .

Tidak berapa lama kemudian, pak cik dibelakang Rizal kembali menepuk bahunya dan Rizal mendengar bisikan dari pak cik itu "Encik" kata pak cik tersebut, "duit RM200 itu sebenarnya terjatuh dari beg duit encik tadi".

bermulanya..




hahaha..
mai aku nk bercerita tentang blog yg aku buat ni..
seperti blog² laen jgk.sdh tntu nk membebel serta memajukan alam maya milik servis provider internet² yg korang ( yg sedang baca ni! )..

tp laen nya blog aku ni sbb aku nk membebel cara aku..sebab aku yg create kan dia..
inilah serba sedikit ttg blog aku..
heheh..
byk labels ttg blog aku ni..bhgian info xada kot sbb aku xde info tebaru..

cerita ttg pembangunan sumber manusia..sumber pemikiran,pemakanan,ilmu sejagat dan juga laen²..tp ingin aku tegaskan yg aku ni bukan berbentuk fakta..kerana ianya digarap dengan penuh kecacatan pendapat aku yg xada tauliah..aku mintak maaf.. :p

BLOG AKU 'FLAW'

aku budak sekolah..baru meningkat naek..tlg ajarkan ya?..hahah..seronok dpt garap lam blog ni ya?..

sajesen aku kepada kawan² penyokong blog..bantulah didalam bahasa apa pon..aku paham..trima kasih google translate..



Isnin, 7 Mac 2011

what ever happened?..


I want to be forgotten,
and I don't want to be reminded.
You say "please don't make this harder."
No, I won't yet.

I wanna be beside him.
he wanna be admired.
You say "please don't make this harder."
No, I won't yet.

Oh dear, is it really all true?
Did they offend us and they want it to sound new?
Top ten ideas for countdown shows...
Whose culture is this and does anybody know?
I wait and tell myself "life ain't chess,"
But no one comes in and yes, you're alone...

You don't miss me, I know.

Oh Tennessee, what did you write?
I come together in the middle of the night.
Oh that's an ending that I can't write, 'cause
I've got you to let me down.

I want to be forgotten,
and I don't want to be reminded.
You say "please don't make this harder."
No, I won't yet.

I want to be beside her.
She wanna be admired.
You say "please don't make this harder."
No, I won't yet...

last NIGHT





last night she said..
oh baby i feel so down..
when you turn me off..
when i feel left out..
so i, i turn around..
oh baby don't care no more..
i know this for sure..
i'm walking out that door..
well i've been in town for just about fifteen minutes now..
and baby i feel so down..
and i don't know why..
i've been walking for miles..
and people they don't understand..
your girlfriends they can't understand..
your grandson's won't understand..
on top of this i ain't ever gonna understand..

last night she said..
oh baby don't feel so down..
when you turn me off..
when i felt left out..
so i,i turned around.
oh baby gonna be alright..
it was greaty big lie..
cuz i left that night..

oh people don't understand..
no girlfriend they do'nt understand..
in spaceships they won't understand..
and me ain't ever gonna understand..






creep~




when you were here before..
couldn't look you in the eye..
you're just like an angel..
your skin makes me cry..
your float like a feather..
in a beautiful world..
i wish i was special..
you're so fucking special..

but i'm a creep..
i'm a weirdo..
what the hell i'm doing here?..
i don't belong here.
i don't care if it hurts..
i want to have control..
i want a perfect body..
i want a perfect soul..
i want to you notice..
when i'm not around..
you're so fucking special..
i wish i was special..
but i'm a creep..
i'm a weirdo..

she's running out again.running out run
run and run..

whatever makes you happy..
whatever you want..
you're so fucking special..
i wish i was special..
but i'm a creep..
i'm a weirdo..
what the hell i'm doing here?..
i don't belong here!~