Fabulous Followers

Ahad, 12 Oktober 2008

kereta aku..

hadoi..
assalamualaikum..
nilaa kereta aku.. kereta ni aku sangat sayang-sayang..manja sangat ngan aku..hehehehe..
tapi beliau sekarang sedang sakit di atas bukit grik..aku lupa nak servis yang dah pun lepas due nya..
emm..
ceritanya bermula malam sabtu pada tarikh 11hb..aku punya klas dah nak stat dah..
member aku ni dari kedah datang ke negeri ku..
sebagai tetamu aku layan dia jelaa..aku berhajat nak bertolak pada keesokkan hari iaitu 12hb..
tapi terpaksalaa nak layan kawan punya perasaan..katanya mak dia dah membebel lama..
nak jugak paksa aku yang entah kemana xde perasaan apa-apa untuk memulakan perjalanan yang agak jauh..
kami naik kereta..
sampai di jeli kepala aku dah stat pusing..
masa tuh aku berempat..
aku suh member aku yang dari kedah ni bawak..
heheheh..
sekali dia naik bukit direct gear 2..
masya-Allah..
kereta aku macam nak blow..
tapi ok lagi..
sampai di banjaran titiwangsa dia mintak tukar dengan kawan aku yang lain..
bermulalah episod tu..
mula2 ok laa lagi sebab keadaan jalan sedang turun bukit..
sesampai je dekat bukit grik (kira2 5km kot) kereta aku dah bunyi..
tiba2 beliau(kereta aku) mengeluarkan bunyi ~ttumphh boleh dikatakan agak kuat..
setat dari tu memang dah tak larat dia nak pergi..
change punya change gear pon wat tak taw je..
aku berenti..
nahhh..
tak idup terus keta aku..
saat tu laa aku setat rungsing..
dahlaa dalam hutan..
bunyi anjing macam the seekers ke misteri nusantara lebih kurang tulaa bunyi yang ada di situ..
aku duk lam kereta berempat dengan senyap sunyi..
hehehehe..aku ni penakut..
lama2 aku amek keputusan nak kuar cari pomen @bengkel..
nekad..
aku xkira..
hutan ke bandar ke..
sebab aku sayang keta aku..
last2 aku jumpa bengkel..
fuh..
selamat..
aku ketuk..
masya-Allah..
xbangun laa..
dah aku ketuk berpuluh2 kali pun xde orang bukak..dahlaa tengah hutan ade satu je bengkel..aku dengan panas tambah takut balik ke tempat kereta..aku terpandang satu signboard yang menyatakan bahawa ada pondok polis..
jadi aku pun amik no n terus call..polis datang..
lega siott..
doranglaa yang bawak keta aku pegi bengkel..nasib aku baik..
aku jugak mujur sebab ada orang anta aku ke kedah dengan free..
iaitu pomen keta aku sendiri..
hehehehehe..terima kasih kepada beliau..jadi sebagai kesimpulannya adalah..lain kali jangan dengar cakap orang kalo nak wat pape keja..
xde untung pun..aku jugak lain kali dah taknak wat kerja yng merugikan diri aku lagi dah..
dahlaa aku patut abes 100 je wat servis..tengok2 sebab aku tak servis dah naik total kena bayar 600..
mana nak cekau weh..
eemm..

0 comments: