Fabulous Followers

Selasa, 26 Jun 2012

kembali

sesaat kadang menjadi terlalu lama bila di ambang kesunyian.apa kata kita mengisikan dengan tasbih memuji ilahi dan zikir yang langsung tidak membebani diri fizikal dan rohani?.kelebihan diri untuk memikirkan sejenak tentang kelebihan diri pun sudah cukup untuk mendapatkan pahala asalkan diniatkan pada tempatnya.

apalah yang digundah kan pun tidakku ketahui.terasa kecilnya diri ini berbanding rakan sahabat lain yang jauh kehadapan,mungkin aku perlu 'kembali' kepada jalan yang telah aku 'skip' dan melencong ke jalan yang lurus.

luahan ini berilhamkan sahabat yang sama usia tapi matang melebihi sempadan usia.tidak sesempurna ahli siddiqin tapi beliau apa itu perjuangan.kecilnya diri ini terbit dari satu sudut hati yang telah lama mengagumi beliau.biarpun kita banyak melalui pengalaman yang sama tapi tafsiran minda berbeza.kompleksnya ciptaan tuhan indahnya bila difahami.

berdasarkan kefahaman yang sedikit dan ilmul haq yang setitis ini aku mulai sedar KEMBALI itu adalah jalan     yang dibolehkan dalam Islam.aku tidak akan Lupa.doakan aku semua.

0 comments: